Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Suomen Ladun kevätkokous 2021

ke 28. huhtikuuta 2021 08.30.00

Järjestön kokous toteutettiin etänä. Valtakirjan kokoukseen oli palauttanut 94 jäsenyhdistystä, mikä on ennätysmäärä. Yhteensä äänivaltaisia kokousedustajia oli 115.

Kokousta oli mahdollista seurata livenä YouTuben kautta ja kokoustallenne on nyt katsottavissa Suomen Ladun Youtube-kanavalla.

Kokouksessa hyväksyttiin vuosikertomus ja vahvistettiin tilinpäätös. Lisäksi määriteltiin Suomen Ladun jäsenluokat ja päätettiin Suomen Ladun osuus jäsenmaksuista vuodelle 2022. Tässä asiassa äänestettiin ja Jämsän Laturetkeilijöiden vastaesitys, että jäsenmaksuosuutta ei korotettaisi, voitti äänestyksen. Jäsenmaksuosuudet säilyvät siis samalla tasolla kuin nyt kuluvana vuonna.

Ajankohtaisissa asioissa kokoukselle esiteltiin toimiston ajankohtaisia asioita ja ilmoitusasioissa kuultiin Tahko Pihkala -seuran Kävelykipinästä sekä Jäälinna ry:n suunnitelmista rakentaa jääliukumäkiä toreille ensi talvena. Lisäksi Suomen Ladun hallituksen tänä vuonna erovuorossa olevilta jäseniltä kysyttiin heidän käytettävyydestään mahdolliselle jatkokaudelle. Kaikki kolme erovuorossa olevaa hallituksen jäsentä ilmoitti, että eivät ole pyrkimässä jatkokaudelle. Eli Uudenmaan, Hämeen ja Savo-Karjalan latualueilla käynnistyy uusien hallituksen jäsenten etsintä ja syyskokouksessa valitaan Suomen Ladun hallitukseen kolme kenties täysin uutta jäsentä. Järjestötoimikunta tukee aluetyöryhmiä ehdokkaiden etsimisessä.

Kevätkokouksessa palkittiin myös ansioituneita yhdistysaktiiveja ja vuoden jäsenyhdistys. Lue juttu palkitsemisista täältä.

Hallituksen kokouksen kuulumiset

Hallitus kokousti järjestön kokousviikonloppuna. Kokouksessa keskusteltiin vastuullisen ulkoilun periaatteista, joita kestävän kehityksen työryhmä valmistelee. Lisäksi kokouksessa valmisteltiin järjestön kokouksen päätösesityksiä, päätettiin valmistella hakemus Erasmus+sport-hankehakuun ja keskusteltiin luontoparkourista. Lue koko muistio täältä.