Savo-Karjalan latualueen kuulumisia

ti 28. huhtikuuta 2020 12.40.00

Helena Turkki toimii Savo-Karjalan väliaikaisena alueyhdyshenkilönä. Alueen aluetyöryhmän kokous pidetään etäyhteyksin 16.5.

Elämämme soljuu tällä hetkellä aivan erilaisissa olosuhteissa kuin latuyhdistyksissä normaalisti. Toimintaa on jatkettu, joskin eri tavoin. Yritämme pitää yhteyksiä yllä sähköpostein ja etätapaamisten muodossa.

Alueemme yhdyshenkilö, Kirsi Tenhunen, ilmoitti lopettavansa alueyhdyshenkilöpestinsä. Aluetyöryhmän jäsenistä kukaan ei ottanut koppia, joten allekirjoittanut suoritti kyselyjä muutamille latuaktiiveille. Samoin asiasta tiedotettiin puheenjohtajien FB-sivuilla. Kyselyjen jälkeen päätettiin, että alueella jatkaa ns. väliaikaisena alueyhdyshenkilönä alueen syyskokoukseen saakka Ristiinan Rinkan puheenjohtaja Helena Turkki.

Savo-Karjalan latualue toivottaa Helenan tervetulleeksi mukaan. Innolla sekä mielenkiinnolla Helena kommentoi aloittavansa "harjoittelun". Järjestötoimintaa Helena on tehnyt Suomen Ladun järjestötoimikunnassa nyt toista kautta eli neljättä vuotta. Helenan tavoittaa sähköpostitse osoitteesta helena.turkki@gmail.com.

Alueen aluetyöryhmän etäkokous on 16.5. Siihen odotamme yhdistysten kommentteja ja toiveita liittyen alueen koulutuksiin ja kursseihin vuodelle 2021.

Alueemme ja Kymi-Vuoksen yhteistä latulaisten kesäretkeä Ruunaalle viedään eteenpäin ja seurataan tilannetta. Retken ajankohta on 7.-9.8.2020. Viimeinen sitova ilmoittautumispäivä on 30.6.2020, koska majoitusten veloitukseton peruutus on kuukautta ennen retkeä. Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä.

Anja Korhonen
Savo-Karjalan latualueen SL hallitusedustaja