Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Saammeko tulla kylään?

ma 14. joulukuuta 2020 07.30.00

Yhdistysvierailut ovat tärkeä osa aluetoimintaa. Lounais-Suomen latualueella on tehty yhdistysvierailuja jo usean vuoden ajan.

Lounais-Suomen latualueen aluetyöryhmä on viime vuosina käynyt erilaisilla kokoonpanoilla yhdistysvierailulla muutamissa alueen latuyhdistyksissä. Jollain kerralla on ollut vain yksi työryhmän jäsen ja joskus useampi. Vastaanotto on aina ollut mitä sydämellisin ja tunnelma lämmin ja innostava. Vierailu on voinut olla ”hieman virallinen” tai täysin vapaamuotoinen.

Viimeksi kävimme Vakka-Suomen Latu ry:n vieraana Uudessakaupungissa. Pääsimme tutustumaan heidän rantasaunaansa, jonka he ovat itse rakentaneet ja josta ovat syystäkin ylpeitä. Seuraavaksi saunarantaan on tulossa laituri, josta on helppoa ja turvallista laskeutua veteen.

Kahvittelun lomassa vaihdoimme latukuulumisia ja kuulimme Vakka-Suomen Ladun toiminnasta. Oli ihana huomata, kuinka odotettuja vieraita olimme ja kuinka tärkeäksi yhdistysvierailumme koettiin. Mielestäni on hienoa, että aluetyöryhmillä on mahdollisuus tehdä yhdistysvierailuja ja näin tutustua paremmin yhteen yhdistykseen kerrallaan.

Marianne Viholainen Vakka-Suomen Ladusta kertoi vierailumme jälkeen: ”Vierailun aikana saimme paljon käytännön vinkkejä mm. tiedottamisesta, Suomen Ladun tapahtumamateriaalien hankkimisesta sekä tulevista koulutuksista. Ehdottomasti suositellaan kaikille yhdistyksille näitä vierailuja!”

Lounais-Suomen latualueen työryhmä on usein itse kutsunut itsensä kylään, mutta myös latuyhdistys voisi kutsua työryhmän vierailulle esim. johonkin tapahtumaan tai muuten vaan.

Marjo ”Maikki” Tahvanainen
Lounais-Suomen latualueen alueyhdyshenkilö