Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Lounais-Suomessa kesäfiiliksellä!

Keppiheppakävely Ritajärven luonnonsuojelualueella (Vammalan Retkeilijöiden kuva-arkisto)

Lounais-Suomessa kesäfiiliksellä!

ke 19. toukokuuta 2021 11.15.00

Ajankohtaisia kuulumisia Lounais-Suomen latualueelta.

Olen jo täysin kesäfiiliksessä. Haluaisin jo niin kovasti laitaa kaikki mahdolliset purkit ja korit täyteen kesäkukkia, punainen pelargonia on suosikkini. Joriinin juuret ovat talven varastoinnin jälkeen esikasvatettu ja nekin voin pian istuttaa kukkamaahan. Maltan kuitenkin vielä hetken odottaa, jos vaikka vielä tulee yöpakkasia. Kaupungin matonpesupaikat onneksi aukeavat tällä viikolla. Matonpesu kuuluu kesääni. Siitä tulee hyvä mieli ja tuoksu.

Latualueemme yhteinen kesäretki Repoveden kansallispuistoon valitettavasti peruuntui tältä vuodelta, mutta ehkä ensi vuonna. Huhtikuun aluepalaverissa jotkut olivat sitä mieltä, että eivät olleet ehtineet markkinoida matkaa. Matkasta oli päätetty jo alueen syyskokouksessa viime syksynä ja tänä vuonna 2.10. alueen syyskokouksessa päätämme ensi vuoden toimintasuunnitelman. Aluetapahtumat on hyvä huomioida myös oman yhdistyksen toimintasuunnitelmassa.

Polkupyöräviesti etenee mukavasti, vaihtelevissa sääolosuhteissa. LoLa-nalle on tätä kirjoittaessani pian puolivälissä matkaa.  Polkupyöräviestin Facebook-sivulle on päivitetty ihania kuvia matkan varrelta. Hymy nousee huulille aina kun näen uuden päivityksen LoLa-nallen matkasta. Hienoa, että alueemme yhdistykset lähtivät taas innokkaasti tähän mukaan. Ensi vuodelle olisi kiva keksiä polkupyöräviestiin jotain uutta, mutta mitä? Kerro ideasi aluetyöryhmälle.

Katsoin Lounais-Suomen latualueen tapahtumia Suomen Ladun tapahtumakalenterista. Kivasti on kävelyä, pyöräilyä, metsäjumppaa ynnä muuta. Hienoa, että päivitätte yhdistyksenne tapahtumia.

Muista nämä:

• Viimeinen osa Suomen Ladun webinaarisarjasta Kohti uutta strategiaa 26.5. klo 17.30-19.00. Webinaareissa on käsitelty aiheet Ulkoile, Osallistu, Vaikuta ja tässä jaksossa aiheena on ”Muuta mielenkiintoista”. Lisätietoa Yhdistyspalvelut-sivustolta.
  • Satakunnan kansansoutu 2.-4.7.
    Satakunnan kansansoutu ry tekee toukokuun lopulla päätöksen soututapahtuman järjestämisestä.
  • Nuku yö ulkona -kampanja 28.8.
    Ilmoita tapahtumasi järjestämisestä ja tilaa materiaalipaketti juhannukseen mennessä.
  • LoLa syyskokous 2.10. Piknik -risteily, Turku-Maarianhamina-Turku                                                              Aluetyöryhmä ottaa mielellään vastaan ehdotuksia ensi vuoden toimintasuunnitelmaan. Syyskokouksessa valitaan myös uusi alueyhdyshenkilö, olisitko sinä kiinnostunut? Kerron mielelläni lisää alueyhdyshenkilön monipuolisesta ja mielenkiintoisesta tehtävästä.
  • Canva -suunnitteluohjelman koulutus 9.10. Turku

Uutisotsikot kertovat, että odotettavissa on kaikkien aikojen retkeilykesä. Muistetaan itse ulkoillessamme ja muistutetaan muitakin retkietiketistä.

Kaikkea hyvää kesään!

Marjo "Maikki" Tahvanainen