Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Kymi-Vuoksen latualueen kevättapaaminen

pe 28. toukokuuta 2021 10.00.00

Kymi-Vuoksen latuväki kokoontui Kotkaan patikoimaan, maastopyöräilemään ja vaihtamaan kuulumisia latukavereiden kanssa.

Kymi-Vuoksen latualueen kevättapaaminen järjestettiin Kotkan Ladun majalla Petäjäpirtillä 22.5. Tapaamisessa oli osallistujia kuudesta latuyhdistyksestä. Tulokahvien ja latualueen yhdyshenkilön Helena Kempaksen alustuksen jälkeen jakaannuimme kolmeen patikkaporukkaan ja yhteen maastopyöräilyryhmään.

Patikointi tapahtui läheisellä Rahkanpolulla ja pyöräilijät tutustuivat Kotkan pyöräreitteihin. Rahkanpolun kahdella laavulla rupateltiin latukavereiden kanssa ja paistettiin nuotiomakkarat. Iltapäivällä kokoonnuttiin uudelleen Petäjäpirtille emäntien valmistamalle maittavalle lohikeitolle. Lounaan jälkeen suuntasimme kimppakyydein parikymmentä kilometriä Pyhtäälle Valkmusan kansallispuistoon. Simonsaaren parkkipaikalta kiersimme noin kolmen kilometrin pitkostetun rengasreitin, minkä varrella olevasta näkötornista pääsi ihailemaan poikkeuksellisen suurta luonnontilaista eteläsuomalaista suomaisemaa. Kalasääskiä emme nähneet, mutta polun varrelta näkyi kaksi niiden tekemää pesää.

Kevättapaamisessa kuulimme toisiltamme latuyhdistysten tapahtumista ja suunnitelmista. Latualueen yhteinen Kiilopään retkikin toteutuu loppukesällä. Sateisen viikon jälkeen sää suosi tapahtumaa ja kevään saattoi aistia niin silmillä ja korvilla kuin nenälläkin. Simonsaaresta jokainen suuntasi sitten kotikonnuilleen, mutta koronan takia jäivät loppuhalaukset väliin.

Teksti ja kuvat: Pekka Ahokas