Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Kuinka vastaanottaa uusi jäsen mukaan yhdistyksen toimintaan?

ke 24. marraskuuta 2021 15.45.00

Ensimmäinen kontakti uuteen jäseneen on aina se tärkein. Heti jäseneksi liittymisen jälkeen olisi hyvä kertoa jäsenelle yhdistyksen toiminnasta sekä keinoista tulla mukaan toimintaan.

Yksi hyvä tapa on lähettää Tervetuloa jäseneksi -uutiskirje kaikille uusille jäsenille. Olemme koonneet muutamia vinkkejä uuden jäsenen "koukuttamiseen".

Uutiskirje voisi sisältää:

• Tulevat ajankohtaiset tapahtumat tai lyhyt kuvaus toiminnasta
  • Yhdistyksen omat jäsenedut tai Suomen Ladun valtakunnalliset jäsenedut
  • Miten uusi jäsen voi hyödyntää yhdistyksen latumajaa, laavua, kalustoa tms.
  • Mistä meidät löytää? (Sosiaalisen median kanavat)
  • Mistä lisätietoja jos herää kysyttävää? (Yhteyshenkilö)

Suomen Latu kontaktoi myös kaikki uudet jäsenet

Suomen Latu lähettää uudelle jäsenelle sähköpostitse vahvistuksen liittymisestä. Vahvistuksessa kerrotaan jäseneduista ja vapaaehtoistyöstä ja mukaan on laitettu linkki tapahtumakalenteriin sekä Kiilopään sivustolle. Lisäksi vahvistuksessa kerrotaan miten ja missä jäsen voi tehdä muutoksia jäsenyyteensä. Uudet jäsenet listataan vähintään kaksi kertaa viikossa.

Suomen Latu tukee yhdistyksiä

Suomen Ladun jäsenpalvelu auttaa mielellään yhdistyksen jäsenrekisterin käyttäjää listaamaan uudet jäsenet yhdistyksen Tervetuloa jäseneksi -kirjeen lähettämiseen. Ohje uusien jäsenten listaamiseen löytyy Yhdistyspalvelut-sivustolta.

Mikäli kaipaatte apua tai tukea Tervetuloa jäseneksi -kirjeen luomiseen, olkaa rohkeasti yhteydessä allekirjoittaneeseen.

Petteri Tiainen
petteri.tiainen@suomenlatu.fi