Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Koronarajoitukset ja suositukset Suomen Ladun tapahtumissa

pe 28. toukokuuta 2021 11.15.00

Koronarajoitusten ja suositusten huomioiminen on tapahtumien järjestäjien vastuulla ja noudatamme paikallisia suosituksia. Jos estettä tapahtumalle ei ole, noudatamme näitä erityisiä hygieniasäännöksiä ja tiedotamme niistä osallistujia ennakkoon ja tapahtumassa.

Suomen Latu toteuttaa koulutukset, kurssit ja muut tapahtumat ja kokoukset koronaohjeistuksia ja paikallisia suosituksia noudattaen. Sairaanhoitopiirien ja AVI:en paikalliset suositukset ja ohjeet löytyvät kootusti THL:n sivuilta. Jokaisen koulutuksesta, tapahtumasta tai kurssista vastaavan henkilön on varmistettava alueen suositukset ja toimittava sen mukaisesti.

Lue alla oleva ohjeistus huolella ja toimi sen mukaan. Seuraa tilannetta ja viranomaisten ohjeistuksia ja mikäli tilanne muuttuu, reagoi nopeastikin. Varaudu toteuttamaan tapaaminen kokonaan ulkona, etäyhteydellä tai niiden yhdistelmällä. Varaudu myös siirtämään tapaaminen.

Osallistujan ohjeet, joita kouluttajan/henkilökunnan tulee esimerkillisesti itse noudattaa ja käydä läpi tapaamisen alussa:

• Osallistu vain terveenä.
  • Noudata hyvää käsihygieniaa. Pese kädet huolellisesti aina sisätiloihin tultaessa. Käytä tarvittaessa käsidesiä, jota on tilassa saatavilla.
  • Jos aivastat tai yskit, tee se nenäliinaan tai hihan yläosaan, kädellä suojaten.
  • Vältä fyysistä kontaktia. Emme kättele tai halaa. Käytännön harjoituksissa huomioimme turvavälit.
  • Suosittelemme kasvomaskin käyttöä, erityisesti jos kahden metrin turvaväli ei ole mahdollinen. Pyrimme järjestämään tapahtumat niin, että turvavälit toteutuvat. Varaa oma kasvomaski(t) mukaasi. Kertakäyttöisiä kasvomaskeja on saatavilla myös Suomen Ladun puolesta.
  • Ollaan mahdollisimman paljon ulkona eli säänmukainen pukeutuminen on erittäin tärkeää. Varaa siis riittävästi lämmintä ja sateenkestävää vaatetta sekä istuinalusta. Oma vesipullo mukaan.

Huomioitavaa:

• Ota mukaan käsidesiä ja aseta se näkyvälle paikalle.
  • Suunnittele tapaaminen niin, että olette mahdollisimman paljon ulkona. Huomioi lähikontaktin välttäminen. Älä halaa tai kättele. Sisällä  järjestä istumapaikat niin, että 2 m turvaväli toteutuu.
  • Varaa mukaan kertakäyttöisiä kasvomaskeja. Suosittele niiden tai oman maskin käyttöä osallistujille ja käytä maskia myös itse, erityisesti mikäli ette pysty noudattamaan 2 metrin turvaväliä.
  • Mikäli joku sairastuu tapaamisen aikana, ohjaa hänet poistumaan ja ottamaan yhteyttä terveydenhuoltoon.

Osallistujille lähetettävä koronaohje - hyödynnä osallistujillesi (muokkaa oman yhdistyksesi tiedoilla)

Ohje Suomen Ladun kurssille/tapahtumaan/kokoukseen osallistuvalle

päivitetty 28.5.2021

Olet osallistumassa kurssille/tapahtumaan/kokoukseen, tervetuloa! Vallitsevan COVID-19 -tilanteen johdosta noudatamme erityisiä turvallisuus- ja hygieniamääräyksiä. Seuraamme tilannetta ja viranomaisten ohjeistuksia alueittain ja mikäli tilanne muuttuu, reagoimme siihen nopeasti ja tiedotamme sinua uudelleen.

• Osallistu vain terveenä.
  • Suosittelemme kasvomaskin käyttöä, erityisesti jos kahden metrin turvaväli ei ole mahdollinen. Pyrimme järjestämään tapahtumat niin, että turvavälit toteutuvat. Varaa oma kasvomaski(t) mukaasi. Kertakäyttöisiä kasvomaskeja on saatavilla myös Suomen Ladun puolesta.

Oma yhteystietosi