Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Kohti joulua Lounais-Suomessa

ti 23. marraskuuta 2021 16.15.00

Ajankohtaisia kuulumisia Lounais-Suomen latualueelta.

Marraskuu on jo loppusuoralla ja pian saa avata joulukalenterin ensimmäisen luukun. Mitä sinun joulukalenteristasi löytyy? Onko sinun joulukalenterisi täynnä stressaavaa tekemistä ja menemistä vai hyvää mieltä, vähän joulupuuhastelua ja ehkä suklaatakin? Itse aion ainakin jouluun asti joka päivä kaivaa päänupistani jonkin kivan ajatuksen, joka varmasti saa mielen iloiseksi ja hymyn huulille. Lisäksi toivon, että joulukalenterissani olisi kaksi numeroimatonta yllätysluukkua. Toisesta luukusta löytyisi aluetyöryhmäämme uusi Latunen-henkilö eli perheliikunnan yhteyshenkilö ja toisesta yllätysluukusta toivon löytäväni alueelle uuden alueyhdyshenkilön.

Porin Ladun puheenjohtaja Timo Korhonen sanoi Porin Ladun 50+1-vuotisjuhlapuheessaan, että latualueemme toiminta on hyvällä mallilla. Lounais-Suomen latualueen aluetoiminta on vakaalla pohjalla, yhdistykset osallistuvat aktiivisesti aluetapahtumiin ja yhteydenpito on mutkatonta. Tässä tilanteessa on uuden alueyhdyshenkilön hyvä jatkaa ja viedä aluetoimintaa eteenpäin omalla tavallaan. Eikä uuden alueyhdyshenkilön tarvitse lähteä yksin hommaa viemään eteenpäin, sillä autan mielelläni alkuun ja tukena on myös koko aluetyöryhmä, Suomen Ladun toimiston väki sekä muut alueyhdyshenkilöt. Ole utelias ja kysy lisää!

Latualue kouluttaa – EA1 kurssi
SPR toteuttaa LoLan EA1-kurssin yhdistelmäkoulutuksena sisältäen sekä itsenäistä verkko-opiskelua että lähikoulutuspäivän. Verkkokurssilla käsitellään ensiavun teoreettiset tiedot ja sen voi suorittaa oman aikataulunsa mukaisesti myös osissa. Lähikoulutusosuus pidetään 22.1.2022, paikka Nummen koulu, Nousiainen. Lähipäivä sisältää käytännön harjoitukset. Kutsu koulutukseen on lähetetty 5.11. Aluepostia-uutiskirjeessä ja lisäksi lähetetään sähköpostia
(puheenjohtajat, sihteeri ja tiedottajat). Ilmoittautuminen viim. 15.12.

Tulossa 2022:
22.1. Aluekoulutus, EA1 -kurssin lähikoulutuspäivä
3.2. Jokamiehenoikeudet pähkinäkuoressa (Facebook -live)
9.2. Puheenjohtajien ilta, Suomen maatalousmuseo Sarka, Loimaa

Marjo "Maikki" Tahvanainen