Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Kävelykipinä 2021 ja Kävelykilometrikisa

ti 27. huhtikuuta 2021 12.30.00

Kävely on helppoa ja ilmaista. Sytytetään yhdessä into ja kipinä kävellä!

Moni on kysynyt, ovatko Kävelykipinä 2021 ja Kävelykilometrikisa yksi ja sama asia. Vastaus on: Kyllä ja ei…

Kävelykipinä 2021:n lähtökohta oli se, että järjestetään kautta Suomen kävelytapahtumia latuyhdistysten ja muidenkin organisaatioiden toimesta. Niinpä sivuillamme on nyt noin 100 erilaista kävelytapahtumaa. Katso www.kavelykipina.fi.

Koronan vuoksi moni tapahtuman järjestäjä on joko peruuttanut yleisötapahtuman, siirtänyt sen päivämäärää tai muuttanut sen reitiksi, jota ihmiset voivat yksittäin tai omalla ryhmällä kävellä. Joka tapauksessa Kävelykipinä 2021 kokoaa toukokuussa paljon väkeä, ja kaikkien näiden kävelijöiden kesken Tahko Pihkala -seura arpoo kävelypalkintoja. Tulemme kysymään järjestäjiltä osallistujamäärää kesäkuun alussa.

Kävelykipinä 2021 alkaa 4.5. klo 10.00 Helsingin Paloheinässä, jonne olemme kutsuneet kaksi veteraania, jotka osallistuivat kisaan jo 80 vuotta sitten. Lisäksi olemme kutsuneet kävelijöitä eduskunnasta, Helsingin kaupungilta ja tiedotusvälineistä. Kävelykipinän tapahtumat päättyvät 25.5.2021, eli tuo välinen aika on täsmälleen sama kuin oli aikoinaan Maaottelumarssissa.

Kävelykilometrikisan avulla ihmiset voivat jatkaa omien kävelykilometriensä seuraamista. Sitä varten kannattaa perustaa oma kävelyjoukkue, joka voisi olla esim. oma latuyhdistys. Sille tarvitaan kapteeni (= puh.joht.) ja lyhyt koodi. Nämä kaikki onnistuu kirjaamaan osoitteessa www.kavelykilometrikisa.fi. Tuosta osoitteesta saatte erinomaiset ohjeet. Samalla kun kävelijä seuraa omia kilometrejään, hän seuraa latuyhdistyksen kilometrejä sekä kunnan tuloksia. Myös täällä on paljon palkintoarvontoja aina lokakuun lopulle saakka. Ilmoittautuminen on jo alkanut.

Me odotamme kisaan 1 000 joukkuetta ja yhteensä 1 000 000 kilometriä. Kilometrien merkitsemisen suorittaa jokainen tuonne sivulle. Kukaan toinen ei voi sinne ilmoittaa matkoja. Kilometrien keruu alkaa 1.5.2021. Ja tietysti kapteeni kannustaa joukkojaan kävelemään joka päivä.

Tuomo Jantunen
liikuntaneuvos, Tahko Pihkala -seuran pj