Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Joulutunnelmissa Lounais-Suomessa

ke 16. joulukuuta 2020 08.30.00

Paljon on peruttu, joulua ei! Katseet suunnataan jo alkuvuoden tapahtumiin.

Kynttilät, lyhdyt, koristeet, valot ja kaikenlaiset hömpötykset sen kertovat – nyt joulustellaan! Itse aloitin tänä vuonna joulufiilistelyn hieman aikaisemmin kuin tavallisesti. Kausivalot ripustin ulos jo aikaisin marraskuussa ja heti itsenäisyyspäivän jälkeen oli tonttupartiot valmiudessa pöydillä. Olen taas kerran askarrellut erilaisia risu-, havu- ja käpykoristeita ihan yllin kyllin, sisälle ja ulos. Ne ovat kyllä käteviä, kun risut voi joulun jälkeen hävittää vaikka polttamalla ja tehdä ensi vuonna uudet.

Jouluvalmistelut virittävät joulutunnelmaan, mutta parasta joulussa on toisten huomioiminen ja tunnelma, yhdessä vietetty aika. Nyt poikkeusaikana joulunvietto isolla seurueella ei ole suositeltavaa, vaan tunnelmoidaan pienemmällä porukalla. Jos tämä yksi joulu ja uudenvuoden juhla näin rajoituksin kestettäisiin, niin mahdollisuudet normaaliin arkeen varmasti paranevat.

Vuosi 2020 on ollut hyvin poikkeuksellinen. Useita tapahtumia on peruttu tai siirretty, mutta kaikesta huolimatta Lounais-Suomen latualueella on pystytty järjestämään yllättävän paljon erilaista toimintaa. Hienoa, että LoLa on aktiivinen! Yhdessä tekemällä saamme monipuolista toimintaa ja saamme enemmän aikaan. Kiitos kaikille alueemme latuyhdistyksille ja latulaisille yhteisistä hetkistä vuonna 2020. Toivottavasti nähdään ihan livenä mahdollisimman pian ensi vuonna.

Muutama alkuvuoden tärkeä päivä:

Huom! Koronarajoituksista johtuen tammikuun aluekoulutus siirretään. Uusi päivä ilmoitetaan mahdollisemman pian. Koulutuksen aiheena Canva-suunnitteluohjelman käyttö.

4.2.2021 MailChimp -ohjelman verkkokoulutus, Suomen Ladun koulutus. MailChimp on sähköpostimarkkinoinnin ilmainen työkalu, jonka avulla on kätevä lähettää vaikka uutiskirjeitä.

10.2.2021 Koulutus sosiaaliseen mediaan -webinaari, Suomen Ladun koulutus

11.2.2021 Kestävä kehitys latuyhdistyksessä -webinaari, aluekoulutus

17.2.2021 Puheenjohtajien ilta. (Seuraamme viranomaisten ohjeita.)

Muistakaa myös hakea Suomen Ladun tunnustuksia: vuoden jäsenyhdistys, vuoden vapaaehtoinen, vuoden ulkoilija, vuoden innostaja, vuoden nuori latulainen.

Hyvää joulua ja uutta vuotta kaikille! Pidetään itsestämme ja toisistamme huolta, ulkoillaan ja nautitaan joulun tunnelmasta.

Terveisin

Marjo "Maikki" Tahvanainen