Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Jaksaa, jaksaa..

to 25. maaliskuuta 2021 11.38.00

Pandemiavuosi on ollut meille kaikille rankka. Nyt on käsillä loppumetrit, jotka on jaksettava puristaa viruksen kukistamiseksi. Nämä muutamat seuraavat kuukaudet on hyvä käyttää tulevien tapahtumien ja viikkotoiminnan suunnitteluun, jotta sitten kun se hetki koittaa, olemme valmiita ulkoiluttamaan suomalaisia ja tukemaan heitä. Yhdessä.

Pandemiasta huolimatta paljon hyvää on tapahtunut ulkoilun saralla:

1. Kansalaiset ovat löytäneet lähivirkistysalueet, kansallispuistot, hiihdon ja retkeilyn eri muodoissaan. Elämme retkeilyn ja ulkoilun kulta-aikaa.
  2. Valtiovalta ja kunnat ovat ottaneet aktiivisen roolin ulkoiluolosuhteinen parantamiseksi. Ympäristöministeriö myönsi 12 miljoonan euron lisätalousarvion ulkoiluolosuhteiden kehittämiseen.
  3. Sähköisten työvälineiden pakko-oppiminen on helpottanut meitä toimimaan järjestöbyrokratiassa tehokkaasti ilman pitkiä kokousmatkoja. Näillä opeilla pystymme tulevaisuudessakin keskittymään itse ulkoiluttamiseen.
  4. Monet koulutukset on siirretty verkkoon kestävää kehitystäkin edistäen, viimeisimpänä Metsämörri-kurssin etätoteutus.

Lyhyesti: ulkoilun ja ulkoiluttamisen potentiaali on kasvanut huimasti!

Tästä huolimatta ihmisen luonne kaipaa yhdessäoloa, yhdessä tekemistä, yhteisöllisyyttä, kavereiden tapaamista, nauramista, iloa ja toisaalta surujen jakamista - > näistä kohtaamisista syntyy muistoja.

Yhdessäolon aika tulee aivan kohta. Siihen saakka oman yhdistyksen aktiiveja voi piristää etätapaamisilla, etäsynttäreillä, voimme suositella ulkoilua itsenäisesti oman lähipiirin kesken.

Hyvä yhdistysaktiivi, olet tärkeä osa suomalaista ulkoilua, sinua tarvitaan!
Kohta pääsemme taas käytännön puuhiin: tapaamaan kavereita, jakamaan ulkoilun iloa ja ulkoilemaan yhdessä. Antti Tuiskun sanoin:

"Jos nyt jaksan viel tän yhden mäen yli
Onks sen jälkeen uusi mäki
Onks sen jälkeen vielä mäki
Jaksaa jaksaa
Jaksaa jaksaa"