Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Ihana talvi Lounais-Suomessa

ti 16. helmikuuta 2021 13.30.00

Lounais-Suomen latualueen ajankohtaisia kuulumisia.

Kyllä nyt saadaan nauttia upeista talvikeleistä täällä Lounais-Suomessakin. Ladut ovat huippukunnossa, luonto hohtaa valkoisena ja ihmisillä on ihana ulkoilun jälkeinen puna poskilla. Ihanaa talvea, vaikka kaikki eivät talvesta pidäkään. Kaupungit ja kunnat eivät pysty joka paikkaan tekemään latuja. Täällä Sastamalassa on muutamia henkilöitä, jotka vapaaehtoisesti tekevät latuja niin metsiin kuin pelloillekin. Jos tiedätte omalla paikkakunnalla tällaisia vapaaehtoisia, niin muistakaa kiittää heitä.

Meistä aika moni varmaan on tilanteessa, että sähköpostiin tulvahtaa jos jonkinlaista webinaari- ja etäkokouskutsua. Kun päivällä on nauttinut kauniista talvipäivästä, niin sen jälkeen ei ihan mielellään ala tuijottaa tietokoneen ruutua. Tai jos päivän on ollut töissä, niin mielellään jo illalla lähtee ulkoilemaan. Miten tähän yhtälöön saisi lisättyä mielenkiintoisen webinaarin.

Meidän latualueella oli oma Kestävä kehitys latuyhdistyksessä -webinaari, josta sai hyviä vinkkejä omaan toimintaan. Harmillisesti osallistujia oli vähän. Koulutus oli kuitenkin yhdessä sovittu jo syyskuussa alueen syyskokouksessa ja päivämääräkin oli hyvissä ajoin tiedossa. Suomen Ladun kestävän kehityksen työryhmä oli tehnyt meille todella hyvän kokonaisuuden, iso kiitos heille. Toivottavasti yhdistyksissä jaetaan tietoa alueen tapahtumista, joihin todellakin voi ihan kuka tahansa yhdistyksen jäsen osallistua. Ei tarvitse olla johtokunnan jäsen tai muutenkaan aktiivitoimija osallistuakseen aluetapahtumiin. Webinaariin osallistumisessa ei tarvitse miettiä edes matkakulujen korvaamista. Keke-webinaari nauhoitettiin ja tallenne tulee kaikkien nähtäväksi.

Toukokuussa polkaisemme taas LoLa ympäri -polkupyöräviestin liikkeelle. Yhdistykset ovat saaneet kaksi vaihtoehtoista päivää, jolloin voi viestiä viedä eteenpäin. Kannattaa olla hyvissä ajoin yhteydessä naapuriyhdistyksen yhteyshenkilöön ja sopia viestikapulan vaihdosta. Maaliskuun aikana tulee vahvistaa ajopäivät. Koronarajoitukset saattavat vaikuttaa pyöräviestin ympärille suunniteltujen oheistapahtumien järjestämiseen, mutta itse viesti pystytään varmaankin toteuttamaan. Mutta ei vielä odoteta kesää, vaan nautitaan talvesta.

Terveisin

Marjo "Maikki" Tahvanainen