Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Harrastamisen Suomen mallin avustushaku lukuvuodelle 2021-2022 on käynnistynyt - haku päättyy 15.4.

ma 29. maaliskuuta 2021 15.00.00

Opetus- ja kulttuuriministeriön valmistelemassa Suomen mallissa päätavoitteena on lasten ja nuorten hyvinvoinnin lisääminen. Tarkoituksena on mahdollistaa jokaiselle lapselle ja nuorelle mieluisa ja maksuton harrastus koulupäivän yhteydessä.

Harrastamisen Suomen mallin avustuksen hakuaika päättyy 15.4.2021 ja päätökset annetaan toukokuun loppuun mennessä. Harrastusten tulee toteuttaa lasten ja nuorten harrastustoiveita ja käynnistyä viimeistään syyskuussa.

Avustuksen hakijana, vastuutahona/koordinaattorina on kunta tai kunnat yhdessä.

Harrastuksen järjestäjiä voivat olla urheiluseurat (= Suomen Ladun jäsenyhdistykset), kulttuuritoimijat, nuorisojärjestöt, kunnat ja muut harrastustoimintaa järjestävät yhteisöt, jolla on osaamista lasten ja nuorten kanssa toimimisesta.

Suomen Ladun jäsenyhdistykset voivat päästä mukaan toteuttajiksi, ja siksi nyt on tärkeää, että kiinnostuneet yhdistykset ovat yhteydessä omaan kuntaansa ja tiedustelevat onko se huomannut uutisen ja aikooko se hakea avustusta. Mikäli aikoo, voi jäsenyhdistys alkaa suunnitella tarjoaamaansa toimintaa ja saada siitä myös korvausta ohjaajien palkka-, matka- ja materiaalikuluihin.

Koululaiskyselyn tulokset ovat mielenkiintoista luettavaa yhdistyksille, jotka miettivät mitkä lajit nuoria kiinnostavat.

Lisätietoa mallista: minedu.fi/suomen-malli