Haku Nuku yö ulkona -kampanjan päätapahtumaksi on nyt auki

ke 23. syyskuuta 2020 16.00.00

Suomen Ladun suurimmalle kampanjalle etsitään nyt 200 hengen Metsähotellin järjestäjää. Tapahtuman voi järjestää myös yhteistyössä useamman yhdistyksen kesken.

Haemme yhtä jäsenyhdistyksen/ -yhdistysten järjestämää päätapahtumaa 28.8. järjestettävälle Nuku yö ulkona -kampanjalle. Päätapahtumaksi luokiteltavan Metsähotellin® tulee pystyä majoittamaan vähintään 200 henkilöä.

Metsähotellin järjestämisellä yhdistys saa valtakunnallista näkyvyyttä ja luo positiivista mielikuvaa yhdistyksestä tapahtuman osallistujille. Tapahtuman on myös mainio jäsenhankintamahdollisuus, Metsähotelli tavoittaa aloittelevat retkeilijät. Vuonna 2020 Metsähotellien osallistujista yli puolet eivät olleet vielä Suomen Ladun jäseniä, mutta suurin osa osallistujista asuu lähialueella. Lisäksi Metsähotellin vapaaehtoistehtävät kiinnostavat myös sellaisia henkilöitä, jotka eivät ole aiemmin toimineet yhdistyksessä vapaaehtoisena - heistä on mahdollista saada jatkossakin toimijoita yhdistykseen.

Päätapahtuman majoituskriteerit

Järjestäjän tarjoamia majoitteita tulee olla vähintään 40% majoittujakapasiteetista, eli 200 hengen Metsähotellissa® 80 hengelle.

Muut kriteerit

• Metsähotelli sijaitsee luonnon välittömässä läheisyydessä ja majoitteet sijaitsevat metsäisellä alueella (vrt. nurmikenttä)
  • Vähintään kahdeksan (8) kpl ohjattuja, ilmaisia aktiviteetteja, esim. polkujuoksu, melonta, metsämörripolku tms
  • Ohjattua ilta/nuotio-ohjelmaa (yhteislauluja, kitaransoittoa, tikkupullaa tms)
  • Metsäkioski (maksullinen)
  • Aamupalatarjoilu (maksullinen)
  • Tapahtuma on päihteetön

Suomen Ladun tuki

• Majoitteita 60 hengelle
  • Taloudellinen tuki 1500€
  • Vapaaehtoisille t-paita
  • Sähköiset, personoidut markkinointimateriaalipohjat
  • Metsähotelli-banderolli
  • Tulostettuja julisteita (A3) 15 kpl
  • Tapahtumasuunnittelijan tuki (yhteinen aloituspalaveri maalis- huhtikuussa + käynti elokuussa)
  • Ilmoittautumislomake ja ilmoittautumisten hallinnointi 17.8. asti
  • Valtakunnallinen markkinointi

Telttojen välissä tulee turvallisuusmääräysten vuoksi olla vähintään 4 metriä. Huomioikaa tämä tapahtuma-alueen kapasiteettia arvioidessanne.

Hakuaika: 15.12.2020 asti
Hakulomake: https://www.lyyti.in/Metsahotellihakemus2021

Järjestäjät valitaan ja hakijoille ilmoitetaan 15.1. mennessä.

Lisätietoja antaa tapahtumasuunnittelija Saija Suominen, saija.suominen@suomenlatu.fi tai 050 356 0276.