Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Hae Suomen Ladun hallitukseen!

ke 19. toukokuuta 2021 13.00.00

Etsimme nyt uusia jäseniä Suomen Ladun hallitukseen Uudenmaan, Hämeen ja Savo-Karjalan latualueilta.

Hallituksen jäsenenä olet näköalapaikalla luotsaamassa valtakunnallista ulkoilujärjestöä ja pääset vaikuttamaan strategisen tason päätöksiin. Seuraavalla hallituskaudella (2022-2024) ajankohtaisia asioita ovat ainakin uuden strategian viimeistely ja jalkauttaminen, jäsenpalveluiden sähköistäminen, Kiilopään investointiohjelma ja järjestörahoituksen uudet muodot.

Toivomme, että tunnet Suomen Ladun toimintaa, mutta se ei ole ehdoton edellytys. Voit tuoda myös tärkeää ulkopuolista näkökulmaa. Toivomme, että sinulla on osaamista jostain hallitustyön osa-alueesta (esim. talous, juridiikka, järjestötoiminta, poliittinen vaikuttaminen, kansainväliset suhteet, henkilöstöhallinto, matkailu- tai hotellitoiminta). Edellytämme, että ymmärrät yhdistystoiminnan perusteet ja sinulla on kokemusta järjestötoiminnasta. Lisäksi edellytämme, että voit sitoutua tehtävään kolmeksi vuodeksi.

Suomen Ladun hallitus kokoontuu 7-8 kertaa vuodessa ja kokoukset kestävät noin kolme tuntia. Lisäksi kokousten välillä pidetään yhteyttä sähköisesti ja kokouksiin valmistautumiseen on hyvä varata aikaa. Yhteensä aikaa on hyvä varata vähintään 10 h/kuukaudessa.

Tehtävästä ei makseta palkkaa eikä palkkiota, vaan se on luottamustoimi. Matkakulut korvataan ja pitkämatkalaisille järjestetään tarvittaessa majoitus. Kokouksia toteutetaan myös etäyhteyksin ja etäosallistumiseen kannustetaan.

Hallitustyössä pääset osaksi suurta ulkoiluyhteisöä, saat uusia ystäviä ja kokemuksia. Edustat omaa aluettasi ja vahvistat paikallisten jäsenyhdistysten toimintaa osana Suomen Latua. Toivomme hallitukseen eri ikäisiä ja taustaisia ehdokkaita.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä oman alueesi alueyhdyshenkilöön heinäkuun loppuun mennessä. Jokaisen alueen oma ehdokas valitaan alueen syyskokouksessa syys-lokakuussa ja lopullisesti Suomen Ladun hallitus nimetään järjestön syyskokouksessa 31.10.2021. Hallituksen kausi alkaa 1.1.2022.

Lisätietoja antaa hallituskautensa päättävä hallituksen jäsen tai hallituksen sihteeri:
Uudenmaan latualue Matti Niemelä, 044 300 1281
Hämeen latualue Maarit Marttila, 040 543 5274
Savo-Karjalan latualue Anja Korhonen, 050 401 7027
tai hallituksen sihteeri Kirsi Uusitalo, 044 7229 350 / kirsi.uusitalo@suomenlatu.fi

Hakemukset Suomen Ladun hallitukseen tulee lähettää 31.7. mennessä alueyhdyshenkilölle sähköpostitse. Kirjoita tiivis esittely itsestäsi ja kerro miksi olet kiinnostunut hallituspaikasta.
Uudenmaan latualue Susanna Sihvo, susannasihvo@yahoo.com
Hämeen latualue Juha Rantanen, juha@jamisports.fi