Googlen pilvipalvelut yhdistyksille

ke 8. huhtikuuta 2020 11.13.00

Pilvipalveluiden käyttöön ottaminen voi olla haastavaa nopealla aikataululla, mutta tulevaisuuden kannalta on hyvä alkaa miettimään oman yhdistyksen tiedostojen ja työskentelyn siirtämistä pilveen.

Techsoup Suomi tarjoaa lisenssejä erilaisiin palveluihin järjestöjen ja yhdistysten käyttöön alennetulla hinnalla tai ilmaiseksi. Myös G Suite on mahdollista saada yhdistyksen käyttöön tätä kautta maksutta.

Google Järjestöille -ohjelma Järjestöille ja yhdistyksille on tarjolla Google Järjestöille -ohjelma, jonka avulla yhdistys saa muun muassa G-Suiten maksutta käyttöönsä. Googlen palveluiden käyttöön ottaminen vaatii rekisteröitymisen TechSoup Suomen sivuilla: https://techsoup.fi/user/register.

Googlen G Suite -alusta tarjoaa

• sähköpostin Gmail järjestelmässä
  • Drive-pilvitallennustilan tiedostoille
  • Docs -dokumenttien käsittelyn
  • Google Hangouts Meet -videoneuvotteluohjelmiston
  • ja paljon muita Googlen palveluita

TechSoupiin rekisteröitymistä varten tarvitset

• yhdistyksen Y-tunnuksen
  • mielellään jonkin yhdistyksen oman sähköpostiosoitteen (esim. toimisto@jarjesto.fi)
  • arvion toimintanne vuosikuluista
  • osoitetiedot
  • tietoja toiminnastanne (esim. ytimekäs tiivistelmä toimintasuunnitelmasta tai vuosikertomuksesta)

Hakemuksen lähetyksen jälkeen alkaa TechSoupin kelpoisuustarkastus, joka kestää noin 5-10 päivää. Kun tarkastus on hyväksytty, saat sähköpostitse ilmoituksen hyväksynnästä ja pääset kirjautumaan sisään TechSoupin sivuille. Sivuilla voit luoda vahvistuskoodin Googlen palveluita varten. Ohjeet löytyvät täältä: https://techsoup.fi/ukk_vahvistuskoodit.

Google Järjestöille -ohjelma
Google Järjestöille -ohjeet