Fillaripäiväkirja

ma 6. huhtikuuta 2020 14.37.00

Jaska Halttunen tekee luontoelokuvia pyöräretkillä pitkin poikin Suomen maata.

Jaska Halttunen on seikkaillut kirjaprojektin (#FILLARIPÄIVÄKIRJA2) ansiosta pitkin poikin Suomen maata etsien metsää ja sinne kätkettyjä tarinoita. Hän on pitänyt retkistä päiväkirjaa, jonka pohjalta on syntynyt tarinoita Retkipaikka.fi-palveluun. Jaska tekee retkistään myös YouTube-videoita.

Kirjoituksilla ja videoilla Jaska haluaa rohkaista ihmisiä liikkumaan ja retkeilemään monipuolisesti ympärivuotisesti, oli keli mikä hyvänsä. Retkille Jaskan kuljettaa fillari, joka kantaa päällään kaiken mitä 1-5 yön retkillä tarvitsee. Välillä mukana kulkee packraft (reppulautta) ja ahkio.

Uutena aluevaltauksena Jaska on saanut elokuvat Alfa TV:lle. Ohjelmat löydät täältä

Jaskan elokuvat ovat rauhallisia ympärivuotisia luontoelämyksiä, joiden tunnelmoitiin piristävän lisäyksen antavat lyhyet henkilökuvat ja haastattelut. Punkaharjun ikimetsissä Jaska tapasi Saimi Hoyerin ja Lohjan Karkkalin luonnonpuistossa Retkipaikan Antti Huttusen. Myös kansantarinoihin pohjautuvat tarinat tekevät retkistä sadunhohtoisia.

#FILLARIPÄIVÄKIRJA:
FaceBook: www.facebook.com/fillaripaivakirja