Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Marianne Holmberg ja Kirsi Uusitalo. Yhteydenotot ja palautteet:

Esittelyssä: Katariina Syrjäsuo

ke 27. huhtikuuta 2022 09.45.00

Juttusarja esittelee Suomen Ladun hallituksen jäseniä. Esittelyvuorossa on Katariina Syrjäsuo Vantaalta.

Olen erityisluokanopettaja, ympäristökasvattaja ja luonto- ja eräopas Vantaalta. Sydäntäni lähellä on kaikenlainen retkeily ja ulkoilu sekä työmatkapyöräily. Melontaa olen harrastanut teini-ikäisestä lähtien ja kilpauran jälkeen se on säilynyt rakkaana harrastuksena näihin päiviin asti.

Minulla on monipuolinen kokemus Suomen Ladun toiminnasta. Jäsen olen ollut 90-luvulta lähtien. Tällä hetkellä olen Retki- ja vaellusoppaat ry:n jäsen ja Ulko-opet ry:n hallituksen varajäsen. Olen toiminut ohjaajana lukuisissa lasten ja aikuisten lajeissa sekä kouluttanut lumikenkäily-, sauvakävely-, Metsämörri- ja Muumien ulkoilukoulujen ohjaajia. Olen myös ollut mukana tekemässä Muumien ulkoilukoulujen ohjaajan oppaita ja koulutusmateriaaleja. Vuosina 2009-2010 työskentelin Suomen Ladun toimistolla lasten liikuntaa edistävässä hankkeessa. Kymmenen viimeisen vuoden aikana olen ohjannut vapaaehtoisena Suomen Latu Kiilopäällä lasten ja nuorten toimintaa sekä toiminut viikko-oppaana.

Suomen Ladun hallituksessa olen ensimmäistä vuotta. Päädyin hakemaan hallitukseen mukaan sillä uskon, että hallitus hyötyy asiantuntemuksestani lasten ja nuorten toiminnasta sekä monipuolisesta kokemuksestani Suomen Ladun toiminnassa. Parasta hallitustyöskentelyssä on näin aluksi ollut uusiin ihmisiin tutustuminen ja kaiken uuden oppiminen.

Haluan kiittää kaikkia Suomen Ladun aktiivisia vapaaehtoisia. Teette upeaa työtä edistäen ihmisten hyvinvointia ja luontosuhdetta. Itsekin muistelen lämmöllä kaikkia upeita kokemuksia sekä samanhenkisiä ystäviä ja tuttavia, joita olen vapaaehtoistyön parissa saanut.