Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Marianne Holmberg ja Kirsi Uusitalo. Yhteydenotot ja palautteet:

Esittelyssä: Heino Lipsanen

ti 17. toukokuuta 2022 16.45.00

Juttusarja esittelee Suomen Ladun hallituksen jäseniä. Esittelyvuorossa on Heino Lipsanen Mikkelistä.

Olen syntynyt Juvalla ja nyt asun Mikkelissä. Urheilu ja liikunta on aina ollut tärkeässä roolissa elämässäni. Nuoruusajan tavoitteellinen kilpaurheilu yleisurheilussa (kahdeksan SM-mitalia, 16 maaottelua 800-1500 m), opiskelut ja sen jälkeinen työelämä on tapahtunut liikunnan parissa.

Opiskelun jälkeen pääsin Suomen Kanoottiliiton toiminnanjohtajaksi. Siellä käynnistettiin Suomen Ladun ja yhteistyökumppanien kanssa mm. Suomi Meloo -tapahtuma, joka ilokseni on edelleen voimissaan. Sen jälkeen siirryin Mikkelin SVUL:n Suur-Savon piirin koulutuspäälliköksi ja sitten piirijohtajaksi. Urheilun rakennemuutoksen jälkeen perustettiin Etelä-Savon Liikunta, jossa työskentelin eläkkeelle lähtemiseen asti. Olen päässyt järjestelemään Mikkelissä kahta lajissaan maailman suurinta tapahtumaa, Jukolan viestiä ja lentopallon Power Cupia, järjestelytoimikunnan puheenjohtajan ominaisuudessa. Tasavallan presidentti myönsi minulle liikuntaneuvoksen arvonimen vuonna 2014.

Suomen Ladun hallituksessa olen ollut vasta tämän vuoden. Sitä ennen olen ollut Mikkelin Ladun hallituksessa. Hallitukseen päädyin, kun Mikkelin Ladun puheenjohtaja Anja Marttila kysyi halukkuuttani lähteä ehdokkaaksi ja sain vahvaa tukea Itä-Suomen latualueelta.

Hallitustyöskentely on ollut motivoivaa hallituksen jäsenten ja osaavan ja innostavan henkilökunnan kanssa. Koronakurimus on tosin hankaloittanut livetapaamisia ja kokouksia on jouduttu pitämään Teamsin välityksellä. Uusi strategia on innostava ja haastava ja sen toteuttaminen jäsenyhdistysten kanssa vie Suomen Ladun toiminnan uudelle tasolle.

Vapaaehtoistoiminta on tärkein voimavara Suomen Ladun toiminnassa ja haluankin kiittää ympäri Suomen kaikkia toimijoita, jotka liikutatte ihmisiä ja tuotatte liikunnan iloa tuhansille ja tuhansille suomalaisille.