Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Aloitteet Suomen Ladun syyskokoukselle

ke 19. toukokuuta 2021 12.40.00

Aloitteita voivat hallituksen lisäksi tehdä jäsenyhdistykset, latualueet ja toimikunnat.

Järjestöissä ylin päätösvalta kuuluu jäsenistölle - eli meillä Suomen Ladussa jäsenyhdistyksille. Jäsenyhdistyksiä on 184 ja he käyttävät äänivaltaansa järjestökokouksissa, joissa päätetään Suomen Ladun toiminnasta. Nyt kevätkokouksessa esimerkiksi päätettiin vuoden 2022 jäsenmaksuosuuksista, joka äänestyksen jälkeen päätettiin säiyttää nykyisellä tasolla. Hallituksen korotusesitys ei siis mennyt läpi.

Aloitteita järjestökokoukselle voivat tehdä hallituksen lisäksi myös jäsenyhdistykset, latualueet ja toimikunnat. Jäsenistö voi siis äänivallan lisäksi ottaa aktiivisemman roolin ja aloitteen kautta nostaa keskusteluun uusia asioita, joista järjestötasolla olisi syytä keskustella tai päättää. Aloitteet syyskokoukselle tulee Suomen Ladun sääntöjen mukaan tehdä kirjallisesti 15.7. mennessä. Aloitteen voi toimittaa suoraan järjestöpalveluista vastaavalle Kirsi Uusitalolle, kirsi.uusitalo@suomenlatu.fi.