Yhdistyspalveluiden ajankohtaiset uutiset ovat Suomen Ladun tuottamia. Uutisista vastaavat Anniina Iivarinen ja Marianne Holmberg. Yhteydenotot ja palautteet:

Aika valmistautua kuntavaaleihin

ke 28. huhtikuuta 2021 08.05.00

Ulkoilun määrä on lisääntynyt pandemian johdosta ja sen merkitys kuntalaisten liikuttajana on entistäkin suurempi.

Ihmisten arjen kannalta tärkeimmät ulkoiluun ja luonnon virkistyskäyttöön liittyvät paikat ja palvelut ovat kunnissa. Kunnat voivat vaikuttaa omaehtoiseen liikuntaan ja ulkoiluun monin tavoin.

Suomen Ladun tavoitteena on, että jokainen löytää itselleen mielekkään ja hyvinvointia tuottavan tavan ulkoilla ja liikkua luonnossa. Luonnon hyvinvointivaikutuksista henkiselle ja fyysiselle terveydelle on julkaistu paljon tutkimuksia viime vuosina ja sen kansanterveydellinen merkitys on mittava.

Kuntavaalit lähestyvät ja samalla on tilaisuus tehdä myös vaikuttamistyötä nostamalla esiin kunnan ulkoiluasioita.

Olemme valmistelleet ulkoilun ja luonnon virkistyskäytön näkökulmasta seuraavat kuntavaaliteemat:

1. Lapset leikkivät, liikkuvat ja oppivat luonnossa
  2. Kunnan strategiaan kirjataan, että se edistää asukkaidensa liikuntaa, ulkoilua ja viheralueiden käyttöä
  3. Kunnan talviset reittiverkostot suunnitellaan huomioimaan hiihdon lisäksi myös muut ulkoilulajit
  4. Kunnostetaan virkistysranta ja rakennetaan laituri kunnan taajamiin
  5. Kolmas sektori elävöittää kunnan palveluja ja mahdollistaa mielekkään tavan tehdä vapaaehtoistytä

Tule kuuntelemaan lisää teemoista ja miten niitä voi paikallisesti edistää!

Kuntavaaliwebinaari, puhutaan ulkoilusta!

Kuntavaaliwebinaari järjestetään maanantaina 24.5. klo 17-18:15 etänä Google Meetsissä. Tule mukaan osallistumaan ja kysymään, puhutaan ulkoilusta! Webinaarin tavoitteena on valottaa ulkoilun merkitystä kunnassa asukkaiden hyvinoinnin lisääjänä. Samalla esittelemme viisi ulkoilua edistävää vaaliteemaamme.

Ilmoittaudu mukaan täällä: www.lyyti.in/kuntavaaliwebinaari_2021